Golden Goose Deluxe Brand

nå hos Studio G12 på EGER

Golden Goose Deluxe Brand (GGDB) ble startet i 2000 av det kreative paret Francesca Rinaldo og Alessandro Gallo: to unge designere fra Venezia som inntil da var fremmede for moteverdenen.

Siden begynnelsen har selskapet skilt seg ut med sine innovative og kunst inspirerte produkter, en low-key kommunikasjonsstrategi og en svært selektiv plassering i arenaer som deler merkets filosofi. De ettertraktede og ofte utsolgte sneakersene har blitt et symbol på merkevarens utradisjonelle tilnærming, og dens syn på hverdagslig, kunstnerisk luksus slik forestilt av Gallo og hans kone.

Navnet er tatt etter “historien om gåsa som la gullegg”, og ble valgt på grunnlag av dens assosiasjoner med lykke samt et potensielt internasjonalt appell. Under lanseringen av merkets første sneakers i 2007 ble det første gullegget lagt. “Det var et produkt vi var lidenskapelige om og utvalgte fra start,” sier Gallo. Og, som stolte sneaker-entusiaster gjorde de to det de visste best: å tilnærme seg joggesko som et objekt av varig hengivenhet, brukt og elsket over tid, atskilt fra dens konvensjonelle posisjon som en utilitaristisk sportssko.

Skoene, som var en kombinasjon av vestkystens kule skater-stil og anerkjent italiensk lappeteknikk, var snart å se på kjente stjerner som Gwyneth Paltrow, Kanye West, Taylor Swift, Jude Law, Selena Gomez og Megan Fox. Frem til i dag er deres karakteristiske utseende en godt-brukt, høytelsket look – som de til og med har når skoene er helt nye.

Suksessen bak Golden Goose er ikke bare et resultat av et unikt design men også timing. Ettersom motekundene ble mer kresne, ble arenaen som GGDB eksisterte i, en nisje hvor den veneziske merkevaren var en naturlig leder.

I løpet av 17 år har GGDB skapt en komplett livsstil for sine kunder, og tilbyr en kolleksjon av sko, klær og tilbehør i en raffinert og moderne stil med vintage-vri. Merket har flaggskipbutikker i storbyer som New York, Paris, London, Milano, Tokyo og St. Tropez, ved siden av å styrke sine partnerskap med de viktigste motedestinasjonene verden over.

 

Finn dine GGDB sneaker-favoritter hos Studio G12 i andre etasje på EGER. Her er våre favoritter fra pre-fall-kolleksjonen.

Navnet er tatt etter historien om "gåsa som la gullegg”, og ble valgt på grunnlag av dens assosiasjoner med lykke samt et potensielt internasjonalt appell.

Siden begynnelsen har selskapet skilt seg ut med sine innovative og kunst inspirerte produkter, en low-key kommunikasjonsstrategi og en svært selektiv plassering i arenaer som deler merkets filosofi. De ettertraktede og ofte utsolgte sneakersene har blitt et symbol på merkevarens utradisjonelle tilnærming, og dens syn på hverdagslig, kunstnerisk luksus slik forestilt av Gallo og hans kone.

Navnet er tatt etter “historien om gåsa som la gullegg”, og ble valgt på grunnlag av dens assosiasjoner med lykke samt et potensielt internasjonalt appell. Under lanseringen av merkets første sneakers i 2007 ble det første gullegget lagt. “Det var et produkt vi var lidenskapelige om og utvalgte fra start,” sier Gallo. Og, som stolte sneaker-entusiaster gjorde de to det de visste best: å tilnærme seg joggesko som et objekt av varig hengivenhet, brukt og elsket over tid, atskilt fra dens konvensjonelle posisjon som en utilitaristisk sportssko.

Skoene, som var en kombinasjon av vestkystens kule skater-stil og anerkjent italiensk lappeteknikk, var snart å se på kjente stjerner som Gwyneth Paltrow, Kanye West, Taylor Swift, Jude Law, Selena Gomez og Megan Fox. Frem til i dag er deres karakteristiske utseende en godt-brukt, høytelsket look – som de til og med har når skoene er helt nye.

Suksessen bak Golden Goose er ikke bare et resultat av et unikt design men også timing. Ettersom motekundene ble mer kresne, ble arenaen som GGDB eksisterte i, en nisje hvor den veneziske merkevaren var en naturlig leder.

I løpet av 17 år har GGDB skapt en komplett livsstil for sine kunder, og tilbyr en kolleksjon av sko, klær og tilbehør i en raffinert og moderne stil med vintage-vri. Merket har flaggskipbutikker i storbyer som New York, Paris, London, Milano, Tokyo og St. Tropez, ved siden av å styrke sine partnerskap med de viktigste motedestinasjonene verden over.

 

Finn dine GGDB sneaker-favoritter hos Studio G12 i andre etasje på EGER. Her er våre favoritter fra pre-fall-kolleksjonen.

3499 NOK

3399 NOK

3899 NOK

3599 NOK